Om oss

TRADISJONER, KVALITET OG FLEKSIBILITET I OVER 80 ÅR

Etablert i 1936 av Karl Ludvig Kamperhaug som enkeltmannsforetak og opererte under navnet «Kvikk Transport» i en periode. Begynte med asfalt i det små på 60-tallet, da med sønnene Ole-Bjørn og Per Ludvig Kamperhaug i førersetet. I dag har tredjegenerasjon, Espen Kamperhaug, overtatt stafettpinnen.

Tidslinje – Vår historie

  1. 1936

    Firmaet ble etablert i 1936 av Karl Ludvig Kamperhaug og opererte under navnet «Kvik Transport». Først og fremst transport lokalt i Sarpsborg og omegn.
  2. 1959

    Det første møte med asfalt, var gjennom transport fra verk til anlegg for ⅍ Sigurd Hesselberg. Her fra et lokalt verk på Alvim (Sarpsborg).
  3. 1961

    Utover på 60-tallet ble oppdrag og arbeidsoppgaver mer og mer varierte. Her transport av stein til Oslo Sporveier og brøyting av vintervei PÅ Tunevannet. På dette tidspunkt hadde firmaet så smått startet med asfaltering.
  4. 1963

    Transport var fortsatt en viktig del, men oppdragene innenfor asfalt- og anlegg vokste for hvert år. På et uvisst tidspunkt uttalte (ifølge historien) ligningssjefen i Sarpsborg noe i retning av: «Det er Ludvig folk kjenner – glem navnet Kvik Transport» og slik ble det altså.
  5. 1969

    Oppdrag for Glomma Papp og transport av papirruller var i flere år fast kjøring. Det samme gjelder papiravfall fra «Pappen» (Peterson) – sommer som vinter.
  6. 1973

    Asfaltering blir stadig mer dominerende på «menyen». Her ny slepeutlegger av typen Layton i aksjon på Nationalstua, Kurland og på Høk, Skjeberg.
  7. 1976

    Håndtering og transport av papiravfall – både inn- og utland. Volvo F88 med Ole-Bjørn Kamperhaug på vei til Piteå i Nord-Sverige, samt Massey-Ferguson 165 på jernbanen i Sarpsborg.
  8. 1981

    Første selvgående asfaltutlegger av typen Powerbox og vibro vals fra Vibromax (Glomma Papp). Grunnarbeider tok mer over for transport – her en eldre Brøyt og Scania 76 (Felleskjøpet). Året før i 1980 ble firmaet omgjort til aksjeselskap.
  9. 1982

    Ny gravemaskin fra Åkerman og logo oppdatering. Fortsatt firmanavn med små bokstaver, «ludvig» i kursiv og nå med a.s.
  10. 1984

    Komplett veiprosjekt/-oppbygning. For lokale ikke ukjente Ra-bakken mot Stikkaåsen rett utenfor Sarpsborg. Åkerman H9, Scania 141, Vibromax 252 i aksjon.
  11. 1985

    Asfaltering på busstorvet i Sarpsborg også med «delaktighet» av Buss-Ola (midterste bilde).
  12. 1994

    En (på den tiden) virkelig stor jobb og oppgave, var bygging av sjete på Borg Havn, Øra med blant annet steinmasser fra undervannstunellen på Hvaler.
  13. 2003

    Oppgavene har variert opp igjennom årenes løp, men alltid gledelig er gjentagende kunder – her Fuglevik Camping som også i nyere tid får utført vedlikehold/asfaltering.
  14. 2014

    Etter å ha blitt drevet i nærmere et «halvt århundre» av brødrene Ole-Bjørn og Per Ludvig Kamperhaug, er det 3. generasjon, Espen Kamperhaug, som overtar stafettpinnen. En liten face-lift på lognen som viser mer dagens hovedvirke – finavretting og asfaltering, men fortsatt firmanavnet helt som fra starten av.
  15. Nyere tid

    Dagens firma drives etter mye av samme filosofi hvor fokus er å være en asfaltentreprenør som setter kvalitet og fleksibilitet øverst. Enkelte vil si at mottoet «VI ER SMÅ NOK TIL Å VÆRE EFFEKTIVE» passer godt…